Anvelopele montate pe utilajele specializate ca dumperele și încărcătoarele frontale folosite în cariere sunt puse la încercare în condiții de lucru dintre cele mai extreme. Cu toate că aceste anvelope sunt special concepute pentru a fi rezistente împotriva abraziunilor și tăieturilor accidentale prin contactul cu corpuri ascuțite, prin optimizarea condițiilor de lucru le putem extinde semnificativ durata de viață. Producătorul de anvelope BKT din India este unul dintre cele mai renumite branduri în acest segment pe nivel global, în cele ce urmează vom detalia câteva recomandări culese în urma celor 25 de ani de experiență în producția și monitorizarea performanțelor anvelopelor sale.
1. Monitorizarea presiunii de aer
Mentenanța presiunilor din anvelope este cel mai important lucru pe care putem face pentru a optimiza performanțele acestora. Forma anvelopei este proiectată pentru a seobține caracteristicile de performanță optime, presiunea de umflare corectă luând în calcul sarcina și aplicația este esențială pentru a menține forma proiectată.Temperatura mediului ambiant poate afecta la fel presiunea de umflare a pneurilor și trebuie luată în considerare. De exemplu, dacă anvelopele sunt umflate cu aer cald în interiorul serviceului apoi folosite în carieră unde temperaturile sunt semnificativ mai mici, volumul aerului din anvelopă se micșorează și presiunea de aer nu mai corespunde indicațiilor producătorului. Rularea la suprapresiune duce la uzură prematură iar din cauza subpresiunii flancul anvelopei este forțat să flexeze mai mult, generând căldură în interiorul acestuia reducând semnificativ durata de viață a anvelopelor.
2. Elevația drumurilor de acces
Mentenanța drumurilor de acces este la fel un factor important din punctul de vedere alanvelopelor, un grad de elevație abrupt poate cauza alunecarea anvelopelorgenerând forțe de forfecare accentuate, implică o viteză mai redusă a utilajului, sarcina transferată la suspensie și anvelope devine neuniformă. Gradul optim recomandat de producătorul BKT este de 6% și nu mai mult de 10%.
3. Optimizarea coroanei drumurilor de acces
Cu toate căcoroana drumurilor este necesară pentru a canaliza apa staționară de pe ele, acestea trebuiesc construite luând în considerare ca anvelopele utilajelor sunt suportate în mod egal de suprafața drumului.
4. Gradul de înclinare în curbe
Optimizarea gradurilor de înclinare în curbe depinde de viteza utilajelor. Un grad redus implică alunecarea laterală a anvelopelor din față generând uzură prematură pe umerile anvelopelor. În cazul unui grad mai abrupt utilajele mai lente vor aluneca spre partea interioară a drumului. Dacă condițiile permit este recomandat folosirea a două graduri de înclinare la construirea curbelor, astfel utilajele încărcate, lente pot circula la un grad mai redus în timp ce utilajele goale pot circula la o viteză mai mare în curbe.
5. Umiditate, apă staționară
Dacă doriți să tăiați o anvelopă adăugați doar apă! Anvelopele umede sunt de până la 10 ori mai mult expuse pericolului de tăieturi accidentale. Apa deasemenea poate ascunde pericolele rutiere.
Pentru mai multe detalii contactați cu încredere specialiștii firmei SC IMPAR SRL, distribuitorul exclusiv al anvelopelor BKT pe piața din România.